2024. 10. 18. Lukács napja van

Passauba zarándokoltunk

2024. május 6 és 8  között - az idei évben immár 12. alkalommal - utazhattunk el Passauba, hogy részt vegyünk a Boldog Gizella tiszteletére tartott ünnepi szentmisén, egyben kérve közbenjárását hazánkra, szeretteinkre és a mindenki által vágyott békére az egész világon. Egyházmegyénk katolikus iskoláiból 35 gyermek és négy kísérő képviselte iskoláikat. Május 6-án, kora reggel indultunk...

külön autóbusszal az érdi Marianum Általános Iskola és Gimnázium elől, útközben megálltunk még Székesfehérváron és Móron is, ahol végül teljessé vált kis zarándokcsapatunk. Rossz időt jósoltak az előrejelzések, de mi bizakodva tekintettünk az előttünk lévő hosszú útra. Meseszép, a zöld különböző árnyalataiban pompázó tájakon mentünk keresztül, megcsodálhattuk a teremtett világ minden szépségét. Útközben messziről megtekinthettük a Melk-i apátság lenyűgöző épületét, majd megérkeztünk Altöttingbe, Bajorország legkiemelkedőbb kegyhelyére. A kegykápolnában a Szűzanya elé tehettük kéréseinket, örömeinket, bánatainkat, hálánkat és mindazokat, akiket szívünkben hordozunk. Megismerhettük Konrád testvérnek, a városka híres szentjének alázatos, másokat szolgáló életét és Égi Édesanyánk iránti mély tiszteletét, szeretetét. Az örökimádás templomban koszorút helyeztünk el Wilhelm Schraml egykori passaui püspök sírjánál, akinek hívására utaztuk 12 évvel ezelőtt először, immár hagyománnyá vált zarándoklatunkra. Hallhattunk még Tilly grófról is, betértünk a Szent Anna templomba, majd folytattuk utunkat Passauba, ahova most gyorsan, szerencsésen, kitérők nélkül jutottunk el. A dóm melletti zarándokszálláson finom vacsorával vártak vendéglátóink. Közben eleredt az eső, így az épületben lévő tornacsarnokba vonultunk le, ahol Ferenc atya különböző csapatépítő játékokkal örvendeztette meg a gyerekeket, akik igen hamar össze is barátkoztak.

Másnap reggel, az ízletes és bőséges reggeli után egy vicces idegenvezető várt bennünket a dóm előtt, majd bejártuk a történelmi városközpontot, közben elmesélte nekünk a város történetét, méghozzá interaktív módon, a gyerekeket is belevonva, ami sokszor igen humorosra sikeredett. Ezután hajóra szálltunk és a vízről is megcsodálhattuk ezt a gyönyörű várost, a három folyó találkozását, a csodás tájat. Délben finom pizzát kaptunk ebédre, utána következett a várva-várt fagyizás, a dóm megtekintése, amelyben még mindig komoly felújítási munkálatok folynak. Ezután egy nagyon szép és bensőséges program következett. Mariahilf-be, Passau városának a hegyen lévő kegytemplomába mentünk, mégpedig egy zarándoklépcsőn. Lassan, egymást követve lépdeltünk fokról-fokra, útközben csendben imádkozva vittük kéréseinket, örömünket, bánatunkat, hálánkat a mindig Segítő Szent Szűz elé. A lépcső tetejére érve megpillanthattuk a csodálatosan szép templomot, ott Ferenc atya részletesen elmesélte nekünk a kegyhely történetét, sok érdekességet is megemlítve. A templomban lévő szobrok, festmények, különböző ábrázolások ámulattal töltöttek el minket, akárcsak a lenyűgöző kilátás a körülöttünk lévő tájra. A közös fotó után szabadprogram következett, ezután ünneplőbe öltöztünk, és elindultunk a Niedernburg Kolostor templomába, hogy szentmisén vegyünk részt, melyet Boldog Gizella tiszteletére mutattak be. Örömmel köszöntötték kis csoportunkat, együtt imádkozhattunk Boldog Gizellához, kérve segítő közbenjárását nemzetünkre is, koszorút helyeztünk el a sírjánál, végül elénekeltük a magyar Himnuszt és meghallgathattuk a Bajorokét is. A megható, ünnepélyes szentmise utáni vacsoránkat egy hangulatos étteremben ehettük meg, majd egy kis séta következett.

Utolsó nap reggel búcsút vettünk vendéglátóinktól és Passautól, majd elindultunk hazafelé. Útközben megálltunk Maria Taferl-ben, Ausztria második legnagyobb zarándokhelyén. Az impozáns bazilika a Fájdalmas Anya tiszteletére lett felszentelve, sok érdekességet hallhattunk itt is. Hazafelé közelebbről is megcsodálhattuk a Melk-i apátságot, végül rendben hazaértünk Magyarországra. A gyerekekre még egy kis zárófeladat várt, ahol számot adhattak az út során megszerzett ismeretekről. Igen vicces megoldások is születtek, nagy derültséget okozva.

Nagyon sok mindenért adhattunk hálát a Jóistennek és Égi Édesanyánknak. A végül jóra fordult időjárásért, a problémamentes utazásért, a rengeteg élményért, lelki feltöltődésért, új barátokért. Megismerhettük az új ifjúsági lelkipásztort, Hubertus Kerscher atyát, aki nagyon szívélyesen várt és fogadott minket. Elbúcsúztunk és köszönetet mondhattunk Birgit Klein egyházmegyei munkatársnak, aki hét éven keresztül szervezte a kinti szállásunkat, ellátásunkat és gondoskodott rólunk. Hálás szívvel köszönjük Spányi Antal püspök atyának a már évek óta tartó nagylelkű támogatását, és azt is, hogy évről-évre kiemelten fontosnak tartja, hogy a gyerekeknek csodás élményekben lehessen részük a három nap alatt. Köszönetünket fejezzük ki Hajdu Ferenc helynök atyának is, aki rengeteg elfoglaltsága mellett is fáradhatatlanul, minden évben, szívvel-lélekkel vállalja ezt az utat, idegenvezetőként, lelkipásztorként, sőt játékvezetőként is.

Passau-i zarándokcsoport, a Páduai Szent Antal Iskolából Kalincsák Noémi, Lichtneckert Júlia, Beke Kristóf, Ugron László és Nagy Erika tanárnő

forrás: www.szfvar.katolikus.hu

Kapcsolat

Páduai Szent Antal Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola

OM azonosító: 032450

Cím: 2081 Piliscsaba Béla király útja 72.